טיפול שורש

טיפול שורש – החזרת שן פגועה לתפקוד תקין

כאשר יש פגיעה עצבית וזיהום של ליבת השן, ומרגישים כאב בלתי נסבך ורציף, זה הסימן המובהק שהגיעה העת לבצע טיפול שורש.

טיפול שורש הוא הליך רפואי שגרתי שבפועל מציל שן שגוועת בשל זיהום עששת שחדר למוך השן. בעבר, הטיפול היחיד במצב זה היה עקירה.
הטיפול מבוצע בהרדמה מקומית ועשוי להתמשך על פני מספר מפגשים עם רופא השיניים, בהתאם למצב השן ומרכבות הטיפול הדרוש.

טיפול שורש כולל מספר שלבים:

• צילום רנטגן לפני תחילת הטיפול
  • ניקוי חיידקי העששת
  • סילוק רקמת המוך הפגועה
  • פתיחת תעלות השן
  • מילוי תעלות השן בחומר מיוחד
  • סגירת השן

תחזוקת שיניים נכונה וקפדנית יכולה למנוע את הצורך בטיפולי שורש. הזיהום שמתפתח ומוביל לצורך בטיפול שורש נוצר מחיידקים שמצברים בין השיניים וחודרים את שכבות הדנטין והאמייל עד למוך השן.
צחצוח פעמיים ביום ושימוש בחוט דנטלי פעם ביום מקטין באופן משמעותי את הסיכון לזיהום, ובכך גם חוסך את טיפולי השורש.

טיפול שורש

בזכות חומרי אלחוש מתקדמים טיפול שורש מתבצע ללא כאב. ציוד מתקדם מאפשר רמת דיוק גבוהה מאוד, ואם כבר מגיעים למצב בו אין ברירה וחייבים לטפל בשורש השן – אין כל סיבה לחרדה דנטלית.
לאחר הטיפול הפציינט נוע מאכילה ושתייה למשך כשעה.
במרבית המקרים אין כאב לאחר הטיפול ובמידה ויש הוא ניתן לטיפול מיידי באמצעות תכשירים רגילים למניעת כאבים, כאלה שיש בכל בית.
יחד עם זאת, קיימים הבדלים בין אדם לאדם ובמקרים מבויימים יכול להיות כאב משמעותי אשר מחייב בדיקה וטיפול חירום.

טיפול שורש מחזיר את השן הפגועה לתפקוד תקין. ותוך יום יומיים ממועד הטיפול חולפת גם הרגישות וניתן ללעוס כרגיל בשני צדי הפה.

טיפולי שיניים נוספים

מקור תמונה: ויקיפדיה